Akiknek elektronikusan kell bevallásaikat beküldeni, azok már augusztustól lekérdezhetik ügyfélkapujukon keresztül, hogy a tavalyi évre van e késedelmi pótlékfizetési kötelezettségük. Akik pedig csak papír alapon nyújtották be a bevallásukat, azok postán kapják meg folyószámla-kivonatukat az adóhatóságtól. Ennek befizetési határideje november 15-e.
Azoknak az adóalanyoknak és magánszemélyeknek tehát, akik idén is elektronikus úton nyújtották be bevallásaikat, vagy adatszolgáltatásukat, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nem küld papíralapú folyószámla-kivonatot és pótlékértesítőt. Ebben az esetben az eBEVszolgáltatásokon belül (www.magyarorszag.hu) ellenőrizhető az adóhatóságnál vezetett folyószámla, illetve a 2010. évre vonatkozó késedelmi pótlékfizetési kötelezettségről is így tájékozódhatnak.
Így a pótlékfizetési kötelezettséget két módon lehet megtekinteni:
A folyószámla lekérdezése során, 2011. november 15-i végdátum megadásával.
Ha nem értünk egyet a pótlék megállapításával, akkor annak levezetésével kapcsolatban észrevételt lehet tenni. Akár személyesen a folyószámlát vezető illetékes adóigazgatóság ügyfélszolgálatán, vagy írásban, az adóhatóság honlapjára feltett „Észrevétel folyószámla-kivonatra és a kapcsolódó késedelmipótlék-értesítő (k) re” nyomtatványon.
Az ügyfél-azonosító számmal rendelkezők pedig telefonon is egyeztethetik problémájukat (06-40/20-21-22 telefonszámon), ha rendelkeznek ilyennel. Ha pedig nem, akkor ezt igényelhetik a 11UK30 számú nyomtatványon, s akkor az adóhatóság minden esetben ad tájékoztatást telefonon is.
Érdemes a megállapított késedelmi pótlékot átvizsgálni, mert ha nem kerül kiegyenlítésre november 15-ig, akkor az adóhatóság inkasszóval is érvényesítheti követelését a vállalkozás folyószámlájáról.
Forrás: adószabászat.hu